 |
Forum przeniesione na www.fiat132.boo.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:10, 02 Mar 2009 Temat postu: Fiat 132 2000 MkIII- 1981r |
|
|
Przedstawiam mojego Fiata 132 z roku 1981. Auto odkupiłem ze złomu w styczniu. Auto kupiłem przypadkiem. Znalazłem na forum wiadomość, że pod Rzeszowem na tamtejszym skupie złomu, stoi 132 MKIII w całkiem przyzwoitym stanie (jak na złomowanie). Dostałem tylko kilka zdjęć od jednego z forumowiczów. Zacząłem od odszukania numeru telefonu do złomu i się zaczęło. Dzwonienie, dowiadywanie się, jeżdzenie... W końcu udało mi się przemówić do właściciela złomu, żeby wystawił mi dokumenty potrzebne do ponownej rejestracji samochodu (był już wyrejestrowany). Po dojechaniu na miejsce zastałem go w takim stanie:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Za złomowisko trafił w wyniku uszkodzenia pompy oleju. Był już tak blisko pocięcia, że gdy pierwszy raz rozmawiałem z właścicielem złomu, sam nie wiedział czy jeszcze jest czy już poszedł „na odstrzał”.
Stan Fiata jest hmm… blacharsko „szału nie robi”. Nie ma rdzy, ale są ślady napraw przeprowadzonych domowymi sposobami. Nadrabia za to stroną mechaniczną i kompletnością.
Z części mechanicznych brakuje mu alternatora, sprawnej pompy (dostanę ją na dniach) i czterech przekaźników 541 (542?).
Teraz trochę o samym samochodzie. Jak wcześniej wspomniałem został wyprodukowany w roku 1981. Tabliczka znamionowa jaką posiada pochodzi z FSO. Silnik seryjny- 1995ccm, gaźnik, 112KM. Przelot nieznany.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
C.D.N.
Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Pon 23:12, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Porszonez
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 0:10, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Dobra a można wiedzieć ile za nigo dałeś na tym złomie?
Niewiedziałem że samochód wyrejestrowany stojący na złomie da się ponownie zarejestrować, no chyba że jako zabytek teraz go zarejestrujesz?
Ostatnio zmieniony przez Porszonez dnia Wto 0:11, 03 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:20, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Porszonez napisał: | Dobra a można wiedzieć ile za nigo dałeś na tym złomie?
Niewiedziałem że samochód wyrejestrowany stojący na złomie da się ponownie zarejestrować, no chyba że jako zabytek teraz go zarejestrujesz? |
Tak, będzie zarejestrowany na żółte tablice, ale to nie jedyne wyjście. Słyszałem, o przypadku samochodu, który został już wyrejestrowany i przywrócony do ruchu z białymi tablicami. Ale jest to droga kręta i wyboista.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cienki_bolek
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 0:41, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Porszonez napisał: | Dobra a można wiedzieć ile za nigo dałeś na tym złomie?
Niewiedziałem że samochód wyrejestrowany stojący na złomie da się ponownie zarejestrować, no chyba że jako zabytek teraz go zarejestrujesz? |
trzeba mieć tupet pytać o cenę
Najłatwiej na żółte. Swojego, mimo że jest zarejestrowany, też planuję na żółte. To będzie auto na tzw. niedzielę ( czyli wszystko co w skład tego słowa wchodzi - spoty, przejażdżki nad jezioro, relaks, itp) to jest to opłacalna inwestycja - i nie chodzi o możliwość nie opłacania składek OC gdy auto nie jest w ruchu a poczucie bezpieczeństwa na wypadek gdyby....
Wracając do tematu. Mhm, każdy marzy w taki sposób nabyć te długo poszukiwane auto. Przywracaj mu dawną świetność.
Lakier ma oryginalny? Jeśli nie, to jest jakiś element, na którym zachował się lakier położony w fabryce?
Ostatnio zmieniony przez cienki_bolek dnia Wto 0:47, 03 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:55, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
cienki_bolek napisał: | To będzie auto na tzw. niedzielę ( czyli wszystko co w skład tego słowa wchodzi - spoty, przejażdżki nad jezioro, relaks, itp) |
Do tego samego celu będzie przygotowana moja 132-ka.
cienki_bolek napisał: | Mhm, każdy marzy w taki sposób nabyć te długo poszukiwane auto. Przywracaj mu dawną świetność. |
O to w tym wszystkim chodzi
cienki_bolek napisał: | Lakier ma oryginalny? Jeśli nie, to jest jakiś element, na którym zachował się lakier położony w fabryce? |
Niestety lakier nie jest oryginalny. Oryginalnie miał lakier 400 Metallic Light Blue. Zachował się jedynie w bagażniku...
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Na skanie prospektu bardzo słabo widać...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andruszka
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łosice
|
Wysłany: Wto 2:09, 03 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładny ten 132, mój ulubiony mkIII, powodzenia w rejstracji i renowacji, będę śledził z ciekawościa jego dalsze losy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:20, 09 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W niedzielę musiałem przestawić Fiata, którego za nic nie można było przepchnąć. Musiałem używać drugiego samochodu. Po przeparkowaniu, postanowiłem znaleść przyczynę zblokowanych hamulców. Tył chodził bardzo lekko, więc wina leżała w przedniej osi. Okazało się, że tłoczek nie dobijał i cały czas przednie tarcze były zaciśnięte.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu mapa którą znalazłem pod siedzeniem wraz z nowiuśką uszczelką miski olejowej Dodam, że na mapie jest baardzo dużo zaznaczonych punktów X (około 400!)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Pon 23:42, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bomber
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:35, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Wiele razy to mówiłem i powiem jeszcze raz: samochód-kozak. Siedzenie na jego "derektorskich" fotelach mnie uspokaja. Swoją drogą dziwna sprawa z tymi krzyżykami na mapie. Może poprzedni właściciel to jakiś świr-zabójca?
Ostatnio zmieniony przez Bomber dnia Wto 23:37, 10 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leonek29
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: Śro 23:27, 11 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Witam ,fajne to Twoje MKIII ,to własnie ten model utkwił mi w pamieci z lat dzieciństwa ,ojciec kiedys takiego pozyczał,,fajnie ze go naprawiasz mam ten sam dylemat z hamulcami po 5latach postoju w garazu.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:26, 18 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
I się zaczynają pierwsze wydatki na Fiaciora. Trzy dni temu przyjechała moja nowa pompa:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Adamus dnia Wto 16:03, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bart128
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: krakow
|
Wysłany: Wto 18:28, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
gratuluje zapalu Adamus, i ilosci pracy i zachodu zwiazanych z wyrwaniem tego autka ze skladnicy zlomu, fajnie ze to "polski" 132, no i fabrycznie w najsluszniejszym kolorze azurro 400 chcesz go przywrocic do oryginalnej barwy, czy masz jakis projekt autorski co do wygladu auta?
ja bym go widzial tak jak go antonio z giovannim poskladali w turynie w 81roku:)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez bart128 dnia Wto 18:28, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:52, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
bart128 napisał: | chcesz go przywrocic do oryginalnej barwy, czy masz jakis projekt autorski co do wygladu auta? | Narazie mam... Hmm... Nie sprecyzowane plany. Mam pewną sugestię, ale jeżeli zostanie, na pewno przywróce go do stanu oryginalnego, czyli jak wspomniałeś do 400ki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
migel
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 0:18, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Fajny sprzęt, gratuluję, podoba mi się koncepcja powrotu do orginału, a tak z kolei to jest duża różnica pomiedzy twoim i moim, ale muszę przyznać że oba - ciemne łprezentują sie dostojnie:-)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamus
Administrator
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:44, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
migel napisał: | z kolei to jest duża różnica pomiedzy twoim i moim | kilka osób na tym forum zna moja opinię na temat MkI granatowa jedynka jak najbardziej, ale trójka bardziej pasuje mi błękitna. W moim przy przedniej szybie schodzi za pomocą paznokcia kawałek granatowego lakieru. Pod nim ukazuje się piękna 400
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|